Ryhmäliikunta

Ryhmäliikuntatunneistamme löydät vaihtoehtoja raskaammista tunneista aina lempeisiin kehoa huoltaviin jooga- ja venyttelytunteihin.

Kuntokeskuksessa on kiinnitetty huomiota huippulaadukkaisiin materiaaleihin sekä tehokkaaseen, mutta miellyttävään ilmanvaihtoon, joten hikisilläkin tunneilla liikut aina raikkaassa ympäristössä.

Katso ryhmäliikunnan aikataulut alla olevista linkeistä:

RYHMÄLIIKUNTA-AIKATAULU (KEVÄT 2020)

Varaa tunti

Tunneilla on kuitenkin hyvin tilaa, joten pääset varmasti osallistumaan myös ilman ennakkovarausta.

Cross Training harjoittelu haastaa kaikki hyvän peruskunnon osa-alueet. Tunneilla harjoitetaan, nopeutta, lihasvoimaa, kestävyyttä, hapenottokykyä niin omaa kehoa käyttäen kuin myös lisäpainojen avulla. Säännöllinen cross training harjoittelu takaa sinulle hyvän toimintakyvyn elämän kaikkiin eri vaiheisiin ja tilanteisiin. Tunnilla ei ole koreografiaa ja treeni on aina valmentajan näköinen. Tunnit pidetään kuntosalin toiminnallisella puolella.

Joko olet kokeillut Päivin suosittuja salitunteja? Päivin salitunnit sisältyvät ryhmäliikuntapakettiin. Päivin salitunneilla treenataan ryhmässä ja sinä saat super tehokkaan treenin joka kerta. Päivi auttaa ja opastaa alkuun jos et ole koskaan käynyt salilla. Jos olet treenannut enemmän, saat varmasti hyviä vinkkejä harjoitteluusi.

Lihaskuntopainotteinen täsmätreeni. Tunnilla keskitytään reisi-, vatsa- ja pakaralihasten vahvistamiseen. Tunti voidaan tehdä oman kehonpainolla tai mm. voimatankoja ja step-lautaa apuna käyttäen. Tunti ei sisällä monimutkaisia askelsarjoja. Tunti sopii kaikille lihaskuntoharjoittelusta pitäville.

Tällä super suositulla tunnilla saat koko kropan tehokkaan lihaskuntotreenin. Tunnilla käytetään levytankoa, johon jokainen osallistuja voi itse määritellä painot. Lämmittelyn jälkeen jokainen lihasryhmä treenataan läpi. Tunti sopii hyvin sekä naisille että miehille ja kaikille, jotka haluavat tehokkaan kokovartalotreenin tunnissa. Koska powerpump on yksinkertaista,on sen aloittaminen helppoa ja tunnin tehokkuuden ansiosta saat nopeasti tuloksia. Liikkeet on suunniteltu myötäilemään musiikkia.

Pilates on kokonaisvaltainen kehon ja mielen rentouttamiseen ja vahvistamiseen keskittyvä tunti. Tunnilla yhdistyvät monet osa-alueet: kehon rentoutuminen, keskittymisen kehittyminen, koordinaation ja liikkuvuuden parantaminen sekä lihasten vahvistaminen. Tunnilla keskitytään erityisesti keskivartalon (kehon voimakeskus) lihasten aktivointiin ja hallintaan. Tunti perustuu liikkeisiin, joissa liikutetaan kehoa tasapainoisesti ja voimakkaasti keskittyen. Tavoitteena on saavuttaa liikkuvuuden ja vartalon hallinnan luonnollinen tasapaino.

Astangajoogaan pohjautuva voima joogatunti, joka tehdään hyvän musiikin tahdissa. Joogasta tutut liikesarjat yhdistettyinä huipputehokkaisiin lihaskuntoliikkeisiin haastavat kehon tehokkaalla tavalla. Monipuolinen musiikki tuo voimaa ja syvyyttä liikkeisiin ja rauhoittaa kun on sen aika. Tunti sopii kaikille.

Yin-jooga on hermostoa, mieltä ja kehoa rauhoittavaa joogaa. Yinjoogan asennoissa viivytään yleensä vähintään minuutin tai kahden ajan. Monet asennoista keskittyvät avaamaan lantion aluetta ja selkää. Yinjooga tarjoaa mahdollisuuden pysähtyä kuuntelemaan omaa kehoa ja rauhoittua. Yinjoogassa ei yleensä tule hiki eikä käsiä ja ranteita tarvitse kuormittaa. Yinjooga sopii erinomaisesti tehtäväksi stressin kolkutellessa,kehon palautuessa fyysisestä harjoittelusta tai kun haluat vain rentoutua. Tälle tunnille voit hyvin tulla ilman aiempaa joogataustaa.

Mukaansatempaava ja miellyttävä, helposti lähestyttävä tanssillinen tunti. Tunti koostuu liikkuvuutta lisäävästä alkulämmittelystä sekä lyhyistä tai pitkistä tanssisarjoista. Koreografiaa rakennetaan joko kappaleittain tai alusta loppuun jatkuvalla musiikilla. Tunti päättyy rauhalliseen loppujäähdyttelyyn ja venyttelyyn.

Kuntonyrkkeilytunti on erittäin tehokas koko kehoa rasittava treeni, jossa harjoitellaan tekniikkaa sekä tehdään nyrkkeilyä tukevia oheisharjoituksia. Oheisharjoituksissa keskitytään nyrkkeilyssä tarvittaviin ominaisuuksiin, joita ovat kestävyys, voima ja nopeus. Tunnit polttavat tehokkaasti kaloreita, kehittävät kestävyyttä sekä lisäävät voimaa. Tunneista on apua myös niska- ja hartiaseudun kipuihin. Tunti sopii miehille sekä naisille.

Lämpö flowjooga on rauhallisessa tahdissa etenevä lempeä flowjoogatunti. Joogaliikkeestä eli asanasta toiseen virtaava liike avaa ja vahvistaa kehoa. Rauhallinen liike antaa mahdollisuuden tulla tietoiseksi kehon kulloisestakin tilasta, tehdä harjoitusta kehoa kuunnellen ja jännityksiä sulattaen. Hengitys- ja läsnäoloharjoitukset tukevat keskittymistä ja palautumista. Tunti sopii sekä joogaan tutustuville että aikaisemmin jooganneille.

Dynaaminen liikkuvuusharjoittelun tunti, jossa avataan kehoa ja samalla lisätään kehon hallintaa sekä voimaa oman liikkuvuuden rajoissa. Tämä tunti pitäsi jokaisen ottaa osaksi viikottaista harjoittelua.Tunti sopii erinomaisesti kaikille.
Lämpö-liikkuvuustunnilla sali on lämmitetty miellyttävän lämpöiseksi.

Kahvakuulatunti on monipuolinen treeni, jossa sykeosuudet vuorottelevat kahvakuula harjoitteiden kanssa. Tehokasta ja kehoa monipuolisesti kuormittavaa. Hyvä tapa kehittää peruskestävyyttä ja lihaskuntoa.